به وبلاگ رسمی حمید رضا گوشبر خوش آمدید
دف

 





تاريخ : دو شنبه 10 آبان 1395برچسب:حمیدرضا گوشبر,دف,چهل دف قروه,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : دو شنبه 10 آبان 1395برچسب:حمیدرضا گوشبر,دف,چهل دف قروه,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : دو شنبه 10 آبان 1395برچسب:حمیدرضا گوشبر,دف,چهل دف قروه,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : دو شنبه 10 آبان 1395برچسب:چهل دف قروه, حمیدرضا گوشبر,دف,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : دو شنبه 10 آبان 1395برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : شنبه 7 شهريور 1394برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : جمعه 18 ارديبهشت 1394برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 شهریور 1365 در قـروه کـردستان متولد شدم. دف نوازی را در خانـقاه های کـردستان نزد اساتید برجسته و نامی این ساز فرا گرفتم و سپس تمام دوره های حرفه ای آموزش این ساز مقدس را طی نمودم. در سال 1390 نزد استاد ادیب شاه ابراهیمی شروع به آموختن ساز "تنبور" نمودم. در طول این سـال ها موفـق به تشکیل گروه های مختلف دف نوازی از جمله"دیـاکـو" "سنـوور" "بامداد" و گروه" چـهـل دف قـروه " شدم. در گروه های مختلفی از جمله کابـوک - درای سپـاهان - عارفـان - شهبانـگ - طره -کاپـریس -نغمه -بامداد ... بعنوان دف نواز فعالیت نمودم. همچنین موفق به اجرای برنامه های متعددی در جشنواره و فستیوال های موسیقی داخل کشور، صداو سیمای تهران و سنندج شدم. اجرا در شبکه جهانی "SAHAR" و اجرا در شبکه کـردی عراق "Gali Kurdistan ـ که نالی ئاسمانیگه لی کوردستان" و...از دیگر فعالیت هایم می باشد.



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1395برچسب:حمیدرضا گوشبر,دف,چهل دف قروه,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : یک شنبه 19 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : شنبه 18 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 





تاريخ : جمعه 25 مهر 1393برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 

کُردستان، خاستگاه و مکان تعالی دف

     در میان ملل فراوانی که با علایق و سلایق گونه گون از دف استقبال کرده­اند هیچ ملّتی به اندازه­ی ملّت «کُرد» به اعتلای آن یاری نرسانده است. چراکه خاستگاه اصلی و میلادگاه حقیقی دف، در اصل، «منطقه­ی مزوپتامیا، یا به قول اعراب «منطقه­ی بین النهرین به سمت به شمال که اکثر خاک مناطق کُردنشین را شامل می­شود»، بوده است.

در آن زمان که ملّت کُرد بر آئین زرتشت بوده­اند در خواندن گاتاها و در روز «یزن» از دف بهره برده­اند. دف نوازان در شادی و غم و در آئین­های عبادی در درازای تاریخ این مرز و بوم هم­آوای  مردم کردستان بوده­اند.


 





تاريخ : یک شنبه 10 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

 

پیدایش موسیقی

پیدایش موسیقی را گروهی همزمان با پیدایش سخن و آغاز زندگی می دانند. برخی می گویند که الهه یا رب النوع موزها آنرا به انسان آموخته و برخی ادعا می کنند که فیثاغورث آنرا از شنیدن آوای پتک آهنگران و مقایسه آنها با هم دریافت کرد.(سردشتی1385، 33)

اما کارشناسان دوره پارینه سنگی Paleolithic (حدود500000 تا 12000 سال پیش از میلاد) را آغازگر موسیقی در تاریخ بشریت می دانند. دوره ای که انسان ها برای ترساندن حیوانات و یا نشان دادن هیجاناتشان اصواتی را از گلو خارج می کردند، که ریتم آنها با سرعت و کندی ضربات فعالیت جسمی خود تنظیم می کردند. همچنین دوره ای را که موسیقی در خدمت ادیان قرار گرفت را به دوره نوسنگی(حدود 6000تا 3000 سال پیش از میلاد) نسبت می دهند.زمانی که انسان به کشف کشاورزی نائل آمد و از شکارگری به کشت و زراعت روی آورد،برای رشد و رویش کاشته هایش آوازهایی را سر می داد که توسط حرکات ریتمیک اجرا می گردید.(شمس1383،15-18)

موسیقی کهن هرگز قائم به ذات نبوده بلکه همواره جزء جدایی ناپذیر آیین،افسانه،رقص و موسیقی بوده است.در واقع مفهوم موسیقی از بیرون برایش تعیین می شده است(لبافان 1389، 183)

برگرفته از پایان نامه ارشدم با موضوع "کارکرد رقص سماع در طریقت قادریه"





تاريخ : پنج شنبه 27 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط حمید رضا گوشبر

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد